søndag 10. august 2014

Resteaugust og stripefest....

Snart halvveis på restegarns nøstebarnteppet til babyborn. Teppet strikkes av et magic ball nøste og det ble jammen ganske like striper så langt. Nå er jeg på 118m og tenker jeg tar noen pinner til før jeg snur og feller nedover.
Garnet er stort sett babyull og jeg strikker på pinne 4,5mm.




Jeg fant også ut at jeg ville forsøke å hekle noe av alt restegarnet mitt, og siden det stort sett bare er oldemorrute jeg kan hekle, er planen å lage et stort pledd jeg kan krype under til høsten/vinteren. Jeg hekler med vanlig ullgarn og krok nr 4. Jeg lager ikke mange små ruter, men tenkte å lage pledd av en stor, kvadratisk rute. Målet er å få det ca 1,5m-1,7m hver vei.


Det ble mye striper denne måneden. Nå har jeg bare noen få cm igjen på bolen av acne-versjonen min, så skal jeg begynne med ermene. Tror ikke genseren blir så aller værst til å være strikket i skikkelig årgangsgarn.















 
 
 
 
 

2 kommentarer: