mandag 13. februar 2012

Nøstebarnteppet, del 2

Har gjort en liten vri på teppet. Strikker inn ett midtparti med rødt 3-tråds fra NB. Dels for å få teppet litt større og så vips ble det litt mer "jentete".

Jeg koser meg max mens jeg strikker disse fantastiske teppene fra nøstebarn. Lager et teppe på en liten uke dersom jeg bare strikker som nå, på kveldene etter at ungene er i seng.
Funderte litt på hva som gjorde at jeg elsker å strikke disse teppene gang etter gang, og kom frem til følgende 3 trinn:

1. Strikk teppet på skrå. Da skjer det noe hver omgang og du slipper å legge opp/felle av en million masker.
2. Begynn med den korteste pinnen du har og bytt etterhvert som teppet vokser. Da strikker du raskere bare for å få lov til å bytte....

3. Strikk inn striper eller farget parti, da glemmer du at det bare er kjedelig rettstrikk mens du teller riller og striper.

1 kommentar:

  1. Takk for artige strikketips for det som fort kan bli litt kjedelig strikk!! For ett konkurranse menneske som meg vil det straks slippe strikkegleden til her også :-)

    SvarSlett